Fotoklubben Slagskygger er som dataansvarlig forpligtet til at beskytte dine personoplysninger, når du som medlem eller gæst gør brug af fotoklubben Slagskygger og de services, der tilbydes, og tilstræber, at du føler dig tryg ved Slagskyggers behandling af dine personoplysninger. Fotoklubben Slagskygger behandler personoplysninger om dig i henhold til denne persondatapolitik og gældende lovgivning.

1. Hvornår indsamler og anvender Slagskygger dine personoplysninger
    Fotoklubben Slagskygger indsamler oplysninger om dig i følgende tilfælde:

1. Når du indmelder dig som medlem, eller udøver medlemsaktiviteter.

2. Når du tilmelder dig som medlem af Slagskygger, eller ønsker at gøre brug af Slagskyggers arrangementer, indsamles personoplysninger om dig for at kunne administrere dit medlemskab.

Ligeledes bruges dine oplysninger for at kunne besvare konkrete henvendelser fra dig, for at kunne gøre dig opmærksom på særlige medlemstilbud, samt for at kunne modtage til- og frameldinger til aktiviteter og arrangementer foranlediget af fotoklubben Slagskygger.

I denne forbindelse indsamler Slagskygger alene nødvendige oplysninger om dig, som er:

Navn, adresse, fødselsdato, telefonnummer og e-mailadresse.

Dine personlige oplysninger behandles og gemmes kun, såfremt du frivilligt har oplyst dem og accepteret at Fotoklubben Slagskygger må opbevare disse oplysninger ifm. klubregi.

Denne accept kan fx være i form af tilbagemelding og accept via e-mail.

1. Hvornår videregiver Slagskygger dine personoplysninger

Slagskygger kan i visse tilfælde videregive de personoplysninger, der omhandler dig.

Dine personoplysninger kan f.eks. blive videregivet, hvis det er påkrævet ifølge loven, en domstolsafgørelse eller gældende lovgivning.

Oplysninger om navn og evt. adresse/e-mail vil også kunne videregives i forbindelse med fotoarrangementer og andre aktiviteter foranlediget af fotoklubben Slagskygger.

1. Hvordan beskytter Fotoklubben Slagskygger dine personoplysninger

Fotoklubben Slagskygger har tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre, at dine oplysninger ikke hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen. Fotoklubben Slagskyggers sikkerhedsprocedurer og processer bliver løbende vurderet for at sikre rimelige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger.
I praksis er det ikke muligt at etablere 100 % sikkerhed, og Fotoklubben Slagskygger kan derfor ikke garantere, at oplysningerne er fuldstændig beskyttet mod nogen, som forsætligt forsøger at omgå fotoklubben Slagskyggers sikkerhedsforanstaltninger for at få adgang til oplysningerne.
Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

1. Hvilke rettigheder har du

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som fotoklubben Slagskygger opbevarer om dig, kan du rette henvendelse til klubbens formand.
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger Slagskygger gemmer om dig. Hvis det viser sig, at disse oplysninger er urigtige eller vildledende, har du ret til at anmode fotoklubben Slagskygger om at tilrette disse, blokere eller slette disse oplysninger. Derudover kan du til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for yderligere behandling. I denne forbindelse gøres opmærksom på, at dit medlemskab hos Fotoklubben Slagskygger er betinget af, at du afgiver de personoplysninger du bliver bedt om af formanden af Slagskygger, der er nødvendige for at registrere dig som medlem i fotoklubben Slagskygger. Du kan anmode om at oplysninger om dig, som er personoplysninger, slettes. I så fald kan Slagskygger ikke tilbyde dig de services der er nødvendige for at være aktiv deltager i klubben.

1. Hvor længe opbevarer Fotoklubben Slagskygger dine personoplysninger – løbende sletningsforpligtelse

Hos fotoklubben Slagskygger gemmes dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at kunne levere de services, tjenester og ydelser, som du har bedt om og så længe det er nødvendigt for et berettiget formål (såsom administration af dit medlemskab af fotoklubben Slagskygger, eller i så lang tid det er påkrævet i henhold til lovgivningen. Såfremt fotoklubben Slagskygger som dataansvarlig og databehandler af hensyn til lovgivningen i øvrigt er forpligtet til at opbevare oplysningerne om dig, beholdes disse oplysninger, så længe fotoklubben Slagskygger er forpligtet hertil.

1. Henvendelser og spørgsmål

Du skal være meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til de personoplysninger, som vi indsamler og behandler om dig:

Fotoklubben Slagskygger v/formand Lone Ørnfeldt Damgaard Nielsen